Lucuma – by było słodko i zdrowo!

Coraz więcej osób świadomych fatalnego wpływu cukru na nasze zdrowie rezygnuje z niego całkowicie. Niektórzy zastępują go słodzikami, jednak one także zawierają niekorzystne dla nas substancje. Istnieje jednak szereg innych sposobów na dosładzanie potraw. Coraz większą popularnością cieszy się ksylitol, miód czy stewia.

Jakiś czas temu świat usłyszał o kolejnym zamienniku cukru. Jest nim lucuma, zwana przez niektórych peruwiańskim słodzikiem lub złotem Inków. Redakcja sos zdrowie zawsze jest szczerze zainteresowana tego typu produktami, czas zatem na poznanie lucumy.

Ów słodki owoc posiada szereg pozytywnych dla zdrowia właściwości (przeciwzapalne, przeciwbakteryjne czy antywirusowe). Wspomaga także pracę jelit, co ma dobroczynny wpływ na zachowanie zgrabnej sylwetki. Zawiera wapń, żelazo, cenne przeciwutleniacze oraz witaminy z grupy B. Jej indeks glikemiczny jest zaś niski, zatem bez obaw może być spożywana także przez diabetyków.

lucuma1
Lucumę
jako zamiennik cukru stosujemy w postaci proszku. Uzyskuje się go poprzez suszenie owocu, nie dodając żadnych chemicznych składników czy polepszaczy. Z powodzeniem możemy dosładzać nią ciasta, desery czy napoje.

Rezygnacja z białego cukru rafinowanego to doskonała decyzja. Tym, którzy szukają dla siebie słodkiego (i jednocześnie zdrowego) rozwiązania, polecić można lucumę. Znakomity smak, brak konserwantów i sztucznych dodatków – wydaje się, że ten składnik z dnia na dzień zdobywał będzie nowych, wiernych fanów i na stałe zagości na polskich stołach!